tirsdag 7. oktober 2008

Karbohydrater er noe herk!

Jeg har ikke hatt så mye til overs for Fedon Lindberg. Det ser ut som jeg må skifte mening. "Barn i balanse" var en kjempe bok, som alle som brødfør (bokstavligtalt) barn og seg selv burde tittet i. Go`morgen yoghurt og Corn Flakes er på hodet ut. Det er høyere GI i Corn Flakes enn i sukker! Også er det fult av acrylamid. (Det er det i knekkebrød og forresten...)
Fedon kommer med akkurat nok skremsel til at du blir motivert til å kutte ut brødet, nok trøst til at du ikke føler deg dum om du ikke får det til første uken, (for ikke å snakke om måneden...), og masse forslag til hvordan det skal gjøres. Vi er i sving, i dag har vi prøvd ut oppskriften hans på muffins uten hvete mel og sukker og smør, i morgen har vi avtalt å prøve havregrynsgrøten hans.

2 kommentarer:

  1. Du frister meg, kanskje jeg må bokshoppe..

    SvarSlett
  2. Ja jeg vurderer å kjøpe den selv, men jeg har nettopp kjøpt Bedre uten brød, og den provoserte meg sånn (veggis du vet)

    SvarSlett