onsdag 10. juni 2009

Elsa Morante`s Historie

Tipset til denne boken fant jeg inni en av de siste bøkene av Liza Marklund. Der sier hun at denne boken er hennes favoritbok. Det skal ikke mer til for å pirre min nyskjerrighet, så avsted til biblioteket jeg for. Siden jeg aldri leser bakpå bøkene jeg leser, så ante jeg ikke hvor i tiden og verden "Historien" ville føre meg. Så mye kan jeg si, etter 57 sider at vi er i 2 verdenskrig, men ikke blandt soldater og hærførere. Gleder meg til de neste 550 sidene. Jeg ser også på bokens første side at den er valgt ut som en av de hundre beste, mest sentrale bøkene i forrige århundre.
Liten kommentar til boken: Jeg er ikke ferdig, men forventer ikke noe åpenbaring på slutten. Boken var bra den, som en krigsskildring, men den er uten "driv" og spenning, og der er heller ingenting som gjør at du har spesielt lyst til å lese videre. Skulle gjerne hørt hvorfor Liza Marklund syns akkurat denne boken er så god.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar