onsdag 27. juni 2012

Glutenfri muslibar, fin på ferietur og treningstur

Da jeg skulle velge meg en musli til dagens produksjon av muslibarer, valgte jeg Saltå sin glutenfrie Quinoa musli. Det ble en suksess! De ble kjempegode. Oppskriften er den gode gamle, som gir vellykket resultat hver gang. Jeg pakker hver bit i plastfolie og oppbevarer dem i kjøleskapet. Hvis jeg gjemmer dem litt kan de vare et par uker, og er like gode.
Sånn lager du glutenfrie muslibarer:
5 ss honning
1 ss sukker
5 ss rapsolje
1 egg
350 g musli 
Smelt forsiktig honningen på svak varme. Ha i sukker og olje og la det bli kaldt nok til å røre inn egget. Ha så i muslien og rør godt. Trykkes ned i en liten langpanne på ca. 18x25 cm.
Stekes på 160 grader i 30 minutter. Løft bakepapiret ut av formen med en gang du tar den ut av ovnen, og del med en stor skarp kniv i biter. La dem avkjøle og pakk hver bit i plastfolie. 

4 kommentarer:

  1. Jeg er blitt nokså positiv til honning i det siste.. Det var nok etter at Anna Hallen hadde gitt sukrin det glatte lag..! hehe. Helt natulig, og smaker fantastisk! Så når jeg er ferdig-slanket skal det inn som en naturlig del av kosten!

    Lurt å ta med barer på ferie! Jeg tenker jeg nøyer meg med nøtter denne gangen.. :)

    SvarSlett
  2. Åh så bra - dette skal jeg lage når jeg blir pensjonist! :-)
    Marianne

    SvarSlett
  3. Høres deilig ut, men hvor får du kjøpt den glutenfrie müslien?
    Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøper den på Kinsarvik Helsekost i Bergen. De har den sikkert på andre helsekoster også :)

      Slett