søndag 17. februar 2013

Søndag og ny smakebit fra en spennende bok

Er det dette vi kaller en psykologisk thriller? Vi følger både den ekle barnemorderen og 12 årige Steven som   leiter etter liket av sin for lengst døde onkel. Motivasjonen til Steven er å gjøre bestemor glad, og lette litt på stemningen i heimen. Han bor sammen med bestemor, mor og lillebror i bestemors hus, hvor de også bodde da Billy ble drept av en massemorder for 19 år siden.
Dette er en sår oppvekstskildring, men også en veldig spennende krim med en 12 åring som "etterforsker". Elegant bygget opp, med spenning fra første side.
Jeg skrev litt om den da jeg hadde den på vent på tirsdag.

Her er smakebiten:
Om bare Avery ble tatt i løpet av de neste timene. 
Om bare nyheten om at en fordums beryktet barnemorder var kommet seg over muren kunne holdes unna pressen inntil han var tilbake bak nettopp de samme murene...
Direktøren var en bra mann. 
Men han foretok et dårlig valg. 
Han varslet ikke politiet.

Les gjerne Bokdama`s flotte beskrivelse av boken, og vil du ha fler gode lesetips går du inn på bloggen Flukten fra virkeligheten, der finner du mange.

11 kommentarer:

  1. Takk for smakebiter, Tina, og "hintet" til Bokdama. Skal lese det nå. Ha en fin søndag, med eller uten vinter. (Her, utenfor Trondheim i dag, snør det!)

    SvarSlett
  2. Takk for smakebiten!Gleder meg til å ta fatt på denne, høres jo fryktelig spennende ut!:)

    SvarSlett
  3. Denne er på vei hjem til meg etter at jeg bestilte den forrige helg og ser virkelig frem til å lese denne. Ha en fin dag videre:-)

    SvarSlett
  4. denne har eg på ønskelisten min :) høres så utrolig spennende ut !

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten. Boka hørtes veldig spennende ut, må nesten få denne med på lista også. :)

    SvarSlett
  6. Bauer virker spennende, må sjekke henne ut en dag. Ha en fin søndag.:)

    SvarSlett
  7. En fin smakebit. Dette synes jeg var en fin, men meget anderledes og spesiell bok. Historien om Steven var en rørende historie synes jeg. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Låter som en spännande bok!

    SvarSlett
  9. oi-oi; her lukter det uhygge lang vei! Kanskje en kandidat til årets påskekrim? Tidlig påske i år, så man kan kanskje begynne å planlegge litt allerede nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Definitivt en creepy påskekrim :)

      Slett