lørdag 13. april 2013

Endelig har vi bergensere blitt tør bak ørene!

Utsikt fra Storsåta: Høgstefjellet og Veten
Denne vinteren har vi slått alle rekorder i Bergen når det gjelder lite nedbør. Det har vært den tørreste vinteren jeg kan huske, og kloke hoder sier at vi ikke har hatt regn siden februar.
Dette er uvanlig kost for oss i regnbyen Bergen. Vi har visst en hel uke at i morgen er det slutt. Søndag er det meldt 37 mm regn, og sånn skal det fortsette helt til fredag og lørdag, da får vi et pusterom igjen.
Jeg har nyttet den siste dagen uten regn til å gå "aprilturen" på Storsåta. Da er jeg helt i rute med fjellturene mine for april, og har gått både på Veten og mine to ganger opp Stoltzen.

Med tanke på den forestående bikinisesongen har jeg de siste 5-6 ukene hatt full fokus på sunt kosthold. Jeg var standhaftig en lang koselig påske, og nå har vekten endelig stabilisert seg der den skal være. Premien min er et par turer i solarium, før Hildegunn og jeg starter badedraktsesongen i selveste Bath. Her skal vi tilbringe en dag på spa, og da er det greit å ha fått vekk både kilo og gråfarge.
Heia sommeren, vi ønsker deg hjertelig velkommen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar