lørdag 11. mai 2013

Belinda Bauer`s Finders keepers

Finders keepers er Belinda Bauers tredje bok, og den kommer i følge Cappelendamm på norsk til høsten. Hver bok har sin eget plott, men parallellhistorien strekkes over alle tre bøkene, så vil du ha fult utbytte av bøkene, så les dem i denne rekkefølgen: (Klikker du på titlene vil du få se hva jeg skrev om de to første bøkene)

Finders keepers

I "Finders keepers" plukker vi opp historien et år etter der den slapp i "Mørke dager". Leste du den vil du synes det hele er skikkelig creepy, og gru-glede deg over fortsettelsen.
Jonas Holly er fremdeles sykemeldt etter konas drap for et år siden. Steven er blitt 17 år, og har sine helt egne oppfatninger om mordene den gangen, og om hvordan Holly`s kone døde.
I denne boken følger vi også Steven`s lillebror og hans bestevenn, som roter seg inn i leitingen etter barna som forsvinner en etter en.

Dette er en spennende bok, helt i tråd med de to andre. Det kan være omstendighetene som gjorde det (jeg var ute og reiste og leste i korte bolker) men jeg ble ikke like fengslet av historien denne gangen, som med de to andre bøkene.
CappelenDamm utgir boken på norsk til høsten, så hvis ikke du har lest de to første kan jo dette være fin sommerlektyre.
Hun har gitt ut en fjerde bok som heter Rubbernecker. Så vidt jeg kan se har den en helt annen handling enn disse tre.

Les gjerne Tones bokmerke og Betraktningers fine omtaler av Mørke dager.
Tones bokmerke og Betraktninger har også skrevet om Blacklands

3 kommentarer:

  1. Jeg ser frem til å bli kjent med Belinda Bauer, men har nok noen andre på lista før det.
    Ang å lese på tur, så merker også jeg at jeg ikke blir like fokusert og fenget da som ellers..

    SvarSlett
  2. Har lest "Blacklands" og likte den godt, jeg må få lest "Mørke dager" før neste bok kommer ut til høsten. I likhet ned Anita så er heller ikke jeg like fokusert på bøkene når jeg er ute å reiser.

    SvarSlett
  3. Flott å lese at noen har leste den og skriver om den. Kommer helt sikkert til lese den etter hvert.

    SvarSlett