søndag 12. mai 2013

Løvstakken Opp - de innledende runder...

Forrige helg var det Fløyen Opp hvor far og sønn knivet om å komme først opp. Yngstemann vant med 14 sekunder, så nå er kampen i gang for heder og verdighet på toppen av Løvstakken.
Løpet går av stabelen kommende lørdag, og allerede i går var Frode oppe en tur. I dag var Sondre og jeg med, og fikk vurdert merkingen av løypen som ble gjort i går kveld. Selv jeg kunne funnet veien med bind for øynene, så nå er faren for feil-løping minimal.
Tørt var det og, selv om det har regnet en del, så det er helt ok å ta på seg sine beste sko og spurte opp. Det var overvekt av sprekinger i trikot i traseen i dag, så det er nok mange som har lyst å perse og få tiden sin på trykk.
Denne gangen er jeg ikke påmeldt løpet, jeg stiller som støttepersonale og fotograf i løypen, og heier frem kjente og ukjente.
Lykke til alle som skal være med!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk fin varde! Sånne gjør meg så glad!!!
    De kunne kunsten- og tok seg tid, de som stablet stein før i tida. Hender jeg blir (en smule) irritert når vi kommer til fjelltopper som er overstrødd av steinrøyser som er mer eller mindre tilfeldig slengt i hop. Huske et intevju med en eller annen i "Friluftsmagasinet" for noen år sida, han kalte det "tagging i fjellet" og de oppfordret fjellfolk til rydde dem vekk- altså ikke bare rive dem ned, noe som slett ikke ville blitt noe penere.
    Forresten: de ser glade og førnøyde ut karene på bildet også- lykke til!

    SvarSlett
  2. Hvis du liker sånne varder kan jeg anbefale turen opp fra Osavant til Redningshytten og videre til Gullfjellet (høyeste toppen i Bergen Kommune) Der er det "hundrevis" av sånne vakre varder :) Kanskje du har vært der, eller bor du flatlandet?

    SvarSlett