tirsdag 20. mai 2014

Det er tirsdag og min bok på vent denne gangen er Snøhvit


Beathe kjører i gang med Boken på vent i dag også, og jeg hiver meg på
 med en bok jeg går å kiker etter i postkassen om dagen.
Besøk gjerne Beathes bokhylle i dag
og få deg noen gode
lesetips


I barnehagen hvor jeg jobber har ungene blitt veldig glad i å bli lest for. Jeg har flere ganger hatt bøker med meg for å teste dem ut på barna, og alle sammen har blitt godt mottatt. Jeg er den ivrigste leseren på avdelingen, og barna vet at det ikke er nei i min munn hvis de ber om å bli lest for.
Den boken jeg har lyst å teste ut på ungene nå er en ny versjon av det klassisk eventyret Snøhvit. Denne boken, som er basert på det kjente, tyske folkeeventyret, er skrevet av Stella Gurney.

I denne boken kan barna dra, snurre og klikke, så her er det best at de voksne passer godt på så ikke de minste får boltre seg alene.
Det var Julie sitt flotte blogginnlegg som fristet meg til å skaffe meg boken, så ta gjerne en titt på hennes innlegg, for hun har lagt ut smakebiter på noen av de flotte illustrasjonene. Jeg krysser fingre for at boken ligger i postkassen når jeg kommer hjem i dag :)

Ønsker alle bokormer en flott tirsdag!

11 kommentarer:

  1. Artig med barnebøker, og mange er så flott illustrert. Ha en fin dag i barnehagen og god tur ute med barna.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tegningene er ofte veldig gode, men jeg blir ofte forundret over hvor bra plott og gjennomføring også er, selv til små barn.

      Slett
  2. Å,det kommer til å bli full jubel når du kommer med denne boken, Tine. Det er jeg sikker på. Så ut som en skikkelig fin bok. Jeg fikk også en barnebok tilsendt i går, en som heter "Ballen" jeg skal nå få lest den før jeg gir den videre til en venninne. Ha en fin dag i solskinnet og kos dere på tur:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Forfattere som skriver barnebøker er ofte, skikkelig flinke. Vi hadde en fantastisk tur opp Stoltzen i dag med 8 barn.

      Slett
    2. Det kan jeg tenke meg også i dette fine været!

      Slett
  3. Det hørtes ut som en bok jeg må lese for barnebarnet mitt. Jeg har en Mumibok med sånne stive, tykke ark som er i bøkene for de yngste. I denne har Lille My gjemt seg og du må lete bak klaffer for å finne henne. Den vil han enda lese, og nå har han blitt 6 år. Så jeg tror en bok hvor han kan røre på ting passer enda. Ikke det, den store favoritten for tiden er en bok om miljøet og den er ganske vanskelig å forstå :-) Ønsker deg en fin dag, TIne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Egentlig liker jeg ikke sånne bøker med klaffer, for jeg er alt for glad i å høre min egen stemme. (he, he...) Det lå hentelapp fra forlaget i postkassen, så nå er den ikke langt unna.

      Slett
  4. Takk for boktipset. tenger noe nytt å lese i bhg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ville gi deg et tips til langlesing for 3-5 åringene: https://bokelskere.no/bok/voff-majas-glade-dager/44884/ En utrolig bra bok skrevet av Anne B Ragde. Jeg leser et kapittel (tar ca. 20 min) hver gang jeg har samling, og ungene sitter putt stille. Når jeg avsluttet sist var det en som sa, "jammen det er jo flere kapitler i den boken, les litt til da vel.." Vi gleder oss, i morgen er det min tur å ha samling igjen :)

      Slett
    2. Takk! skal sjekke den ut :)

      Slett
  5. Snøhvit er et fint eventyr, men litt skummelt.. Boka ser fin ut.:) Kos deg.

    SvarSlett