søndag 30. november 2014

Årets nest siste oppsummering: Dette har jeg lest i november!

Årets adventskalender er klar på toppen av bokhyllen
Alle mine gode forsetter om å lese mindre har blitt gjort til latter. 20 bøker på en måned sier litt om hvor lite jeg trimmer eller gjør husarbeid, jeg lover meg selv full skjerpings! Bokbloggerprisen har vært i fokus, du kan sjekke ut her! hvis du vil vite mer om hvilke norske bøker som kom ut i år, jeg har lest.

Her er bøkene jeg har lest i november:
  1. Argus,John XC og Walter Wehus - Street Art Bergen - 5
  2. Berit Vatne Vik - Dagen om natta - 5
  3. Jan Guillou - Ikke ville se - 5
  4. Haruki Murakami - Fargeløse Tsukuru - 5
  5. Runar Jordåen - Wilhelm F.K. Christie - 4
  6. Kepler - Stalker - 6
  7. Jujjie Wieslander - Mamma Mø i svømmehallen - 5
  8. Marte Michelet - Den største forbrytelsen - 6
  9. Arne Hjeltnes - 90 retter til Ingrid Espelid - 5
  10. Salla Simukka - Rød som blod - 5
  11. Tom Egeland - Skatten fra Miklagard - 4
  12. Victoria Hislop - Soloppgang - 4
  13. Jarle Sten Olsen - Steady - 4
  14. Tine J. Sir - Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa - 5
  15. Alexander Wisting - Oppgjørets tid - 3
  16. Håkan Nesser - Levende og døde i Winsford - 6
  17. Tore Rem - Knut Hamsun Reisen til Hitler - 4
  18. Synnøve Germann - Palmene på Hampsted Heath - 3
  19. Miriam Neegaard - Stormen og stillheten - 6
  20. Ida Jackson - Morfar, Hitler og jeg - 5

Jeg har lest mange bøker som har falt i smak, med 12 stk. 5 og 6 på terningen. Et par bøker har skuffet, de to som har fått en 3`er hadde jeg ingen forventninger til, men Hislop sin siste skuffet meg, for hennes bøker har jeg likt godt. 

6 stk. sakprosa
3 stk. barne- og ungdomsbøker
2 stk. krim
9 stk. romaner

12 av disse bøkene kan nomineres til Bokbloggerprisen 2014!!

I desember håper jeg på at kveldene mine blir fylt med julepynting og baking av diverse julekaker, kanskje en liten julevask også klarer å snike seg inn :)




Har vi lest noen av de samme bøkene?

9 kommentarer:

  1. Helt rått hvor mye du får lest, Tine! Jeg har lest 4 av dine, og noen av de andre står på leselisten for desember.Jeg har kjøpt meg Stormen og Stillheten, samt bestemor-boken og de skal jeg begynne på når de kommer inn dørene her. Jeg lurte litt på den palmene boken men ser du har gitt den en 3er og da haster det ikke med den. Ønsker deg en fin lesemåned også i desember og godt å s at kalenderen er klar ;-)

    SvarSlett
  2. Herlighet hvordan rekker du å lese så mye!
    Jeg er skikkelig imponert!

    SvarSlett
  3. 3 av dine har jeg lest, og enig ang Neegaard!!!! Jacksons bok fikk også høy stjerne hos meg, og Hislop er vi ganske enige om, tror jeg..
    Ellers så tar jeg innpå deg, Tine. med 18 bøker lest/lyttet denne måned.. Måtte le når du skriver hvor avslørende det er angående husarbeid og trening.. haha.. men ikke for det, man kan både trimme og gjøre husarbeid med lydbok på øret..:)
    Jeg har Murakami i min ventebunke. Og Michelet, Kepler, Rem på min skal-lese-skaffe-meg-liste. Fortsatt god tur nordover.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og den Zappaboka med Tine Sur ligger også på vent..

      Slett
  4. Har ikke lest noen av bøkene, men har Morfar, Hitler og jeg, på vent så den skal leses. Vet bare ikke når. Bruker å komme med månedens bokanbefaling med oppsummering alltid den første hver måned, men denne gangen kommer det ikke før på tirsdag fordi i morgen er det det vanlige mandags-spalten min og liker ikke å ha mer enn ett innlegg pr.dag på bloggen. Helt sikkert en tvangstanke jeg har:)

    SvarSlett
  5. Jeg bøyer meg i støvet for lesetempoet ditt! Her lest om fargeløse Tzukuru og bøke e med besteforeldre i tittelen, eller er de andre ukjent terreng for min del... Det er ofte langt mellom vil, bør og gjør ;o)

    SvarSlett
  6. Hmm.. berre Nesser, Murakami og Jackson eg har fått med meg av desse. Eg har tenkt å lesa Guillous Ikke ville se, sidan eg har lest og likt dei foregåande bøkene i serien. Neste lydbok for meg blir Stalker og Kepler, føler ein skrekkblanda fryd! Michelet si bok skal vera god, til ekstra ettertanke når ein nettopp har fått med seg Morfar, Hitler og jeg.

    SvarSlett
  7. Trimming og husarbeid er oppskrytt! Lesing er bra :) Super julekalender :)

    SvarSlett
  8. Tipper min mann er happy i dag siden jeg er langt oppi nord og han kan åpne den første luken helt alene :)

    SvarSlett