søndag 15. februar 2015

I dag på den internasjonale barnekreftdagen har jeg lest for en god sak

I dag er det Den internasjonale barnekreftdagen, og Line Skori som jeg kjenner fra bloggen Moonstar`s Bokverden, har tatt initiativet til dugnaden Les for en god sakDu trenger ikke være leser eller blogger for å være med å gi penger til det viktige arbeidet Barnekreftforeningen gjør, klikk deg gjerne inn og bidra du også! 

Bøkene ble nitidig valgt ut på lørdag. For å gi meg selv litt variasjon havnet jeg på to barnebøker (sider med bilder gjelder også), en roman, en krim på lydboken som ble med på søndagstur, også hadde jeg tre kapitler i leselekse som jeg fikk begynt på denne søndagen. I tillegg leste jeg litt i en ny diktsamling og de tre første novellene i samlingen Svarte natta.
For å få nok tid i dag, hadde jeg vekkerklokken på 07:00, så jeg ligger godt an når blogginnlegget ble postet.

Akvarium av Gro Dahle og Svein Nyhus - 40 sider
Don Fridtjof av Anna Bache-Wiig og Lisa Aisato - 30 sider
Løvetemmeren av Camilla Lackberg - 100 sider sånn ca.
Den kongelige egyptiske automobilklubben av Alaa Al Aswany - 150 sider
Skolebok om helsefremmende arbeid - 150 sider
Fall- og lytteøvelser av Kjersti Bronken Senderud - 10 sider
Svarte natta// noveller fra et halvt århundre av Espen Haavardsholm - 20 sider

Bunken med bøker jeg leser i i dag 
Jeg elsket historien i Akvarium og illustrasjonene i Don Fridtjoff. Løvetemmeren var på øret da jeg gikk tur opp til Storsåta i morgentimene. Den kongelige egyptiske automobilklubben er en fantastisk reflektert roman, som jeg hele tiden ville vende tilbake til. Bare leseleksen ga meg hodebry, tørt som stoffet er, men jeg tok meg noen pauser ved hvert kapittel og leste dikt eller noveller.

Mor og far inviterte på deilig fiskesuppe, og siden det er fastelavnssøndag i dag, begynner hodet mitt å innstille seg på faste. Først må vi gjennom Blåmandag i morgen, Fetetirsdag (rømmegrøten er kjøpt inn) før Askeonsdag innleder fastetiden. Kanskje jeg skal hive meg rundt i år også? 
Å gi tiende er jo en del av det å faste, så det passer bra å gi penger til en god sak akkurat nå.

Lykke til med denne flotte dugnaden Line, håper Barnekreftforeningen mottar masse støtte i dag!!! 
denne siden kan du følge med hvordan det går med innsamlingen.

2 kommentarer:

  1. Kan henvende til aksjon innsamlingen på Barnekreftforeningen
    http://minaksjon.barnekreftforeningen.no/barn-i-sentrum/5-1973#.VM4hm5PWz5s.facebook

    Takk for at du deler og er med Tine :D Koselig at så mange viser interesse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart jeg er med, dette er jo både gøy og nyttig.

      Slett