søndag 8. november 2015

Høsten er på hell men vi nyter det fine været


Forrige måned var det utelukkende bokomtaler på bloggen, og det er ikke sånn jeg vil ha det. Som navnet på bloggen sier så ønsker jeg meg både tur og kultur, i tillegg til litteratur. Etter jeg fikk en aktivitetsmåler av min kjære har jeg blitt flinkere til å komme meg ut på tur. Mitt daglige mål har økt fra 5000 til 15000 og det sier litt om hvor mye jeg har gått denne måneden jeg har hatt telleren.

Jeg har også meldt meg inn i en facebookgruppe hvor målet er å gå en tur opp Stoltzen i gjennomsnitt hver uke, helt til neste StoltzenOpp. Når jeg ser kjente legge ut "skrytebilder" på siden om at de har tatt seg en tur, så motiverer det til å finne frem treningsklærne og gjøre det samme.

Lydbok er glimrende selskap når en er ute og går tur, men i går hørte jeg ferdig Slekters gang, og satt derfor stor pris på å få følge av mann og barn opp Stoltzen. Ryktene gikk om et streetartkunstverk oppe i fjellet, og siden Frode hadde sett det dagen før, la vi returen fra Stoltzen om motsatt vei enn vanlig, så jeg skulle få dette med meg. Har du lyst å se kunstverket til Newton finner du det ved Storediket.

Jeg skulle ta bilde av den fine elven....
De fleste har høy puls når de ser dette bønneflagget :)
Nå skal jeg tilbake til Alt inkludert og Marit Eikemo. Det er godt å slenge beina på bordet og kose seg med en god bok, etter å ha vært ute på tur. 
Har du vært ute på tur i dag?

9 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk jogget 6,7 tunge kilometer i dag, etter en uke hvor jeg kun har spist og latet meg på ferie. Men noen ganger er det godt å ikke gjøre noe faktisk.

    Veldig sprek du da som trimmer og trener så mye som du gjør :)

    Spent på hva du synes om Alt inkludert, den er det litt forskjellig oppfatninger om.

    Ha en fin søndagskveld Tine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldige du som "kan" jogge, jeg øver meg, men det butter imot. Gå derimot, går greit :) Har lest 2/3 av Eikemo sin bok, men måtte ha en pause nå. Liker godt det jeg leser, men synes nerven forsvant litt mot slutten.

      Slett
  2. Jeg er inne-pike og har kun vært hjemme og hatt den store klevaske-dagen, det må gjøres det også. Du er flink som trimmer så mye som du gjør :-) Jeg er i likhet med Gro over her spent på hva du syntes om "Alt inkludert!".
    Ha en fin kveld, Tine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fatter ikke hva jeg skal med all denne trimmingen, for buksene er like stramme :). Vel, vel frisk luft er sikkert godt for noe det og. Avslutter Alt inkludert i morgen, så jeg får gruble på noen bevingede ord om boken da. Tror jeg liker den hakket bedre enn deg :)

      Slett
  3. Jeg har lagt nytt gulv i gangen i helgen. Kjedelig, men deilig når man er ferdig. Sliten nå, tar straks med meg Eirik Wekres Inkognito til sengs....

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånt arbeid er jo beste form for trim. Realt kroppsarbeid som viser tydelige resultater. Måtte google Inkognito, har ikke hørt om Oslo-trilogien, regner med du har lest de to første?

      Slett
    2. Jada. Skikkelig gode thrillere som du må prøve ut:-) Har også lest de bøkene han kom ut med før denne trilogien..

      Slett
  4. Ut på tur må man hver helg! Jeg er å finne på sykkel, det er sikkert!
    Jeg tenker på det som ny energi, ikke trim.
    Ha en flott uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt å lufte hodet etter en lang uke, og tur på fjellet er beste måten. Her i Bergen blir sykling for utfordrende med alle bakkene. Jeg prøver også å se på det som lystig tidsfordriv og ikke "slanking" :)

      Slett