lørdag 29. september 2012

Stoltzekleiven opp - Bergens vakreste eventyr!!

Lykke til Frode!!
Jeg sto i startområdet en stund og trakk til meg masse deilig energi
For å få 5100 deltagere opp bakken, må arrangørene starte løpet fredagen. De sender løpere avgårde med 10 sekunders mellomrom. Aldri har jeg opplevd maken til idrettsglede. Står du nede i Fjellveien og følger med en stund blir du overveldet av energien som er tilstede. Lettrørt som jeg er, var det ikke fritt for en liten klump i halsen gitt.
Frode har mange treningskamerater som skulle avgårde, og overføring på nett gjorde det lett for oss å følge med på når de forskjellige løp. De startet litt spredt, og siden været var som det var, ble det ikke naturlig å henge rundt mål for å se dem alle i havn.
Det er veldig bra å løpe opp på 10-12 minutter, men all heder og verdighet til de som bruker 30 minutter! Dere er like slitne, men løper myyyyyyyye lenger :)
Frode perset på mandag, men ikke i dag, så han var sånn passe fornøyd med tiden 12:53. Det er et minutt bedre i fjor, så jeg synes han fortjener en applaus!!
Jon Tvedt sin rekord overlevde Thorbjørn i år også, da han kom inn på årets vinnertid 8,25 Applaus til deg også!
Den som virkelig kan være fornøyd i dag er Bjarne som karret seg ned på 10-tallet med tiden 10:58. En utrolig bra prestasjon.
Hipp hurra for dere, og alle dere andre som var avsted i dag!!

2 kommentarer:

  1. Jeg så innslaget på tv i stad. Kjempeimponert! Men du løp ikke?

    SvarSlett
  2. Nei, jeg er nok ikke helt der. Vonde knær og litt sånn...

    SvarSlett