søndag 15. april 2012

Gintaras en fantastisk flott første bok

Thomas-Nicolai Gjerpen Hansen har skrevet sin første roman. Boken heter "Gintaras" som er navnet til gutten som historien handler om.
Jeg har fulgt bloggen til Nicolai lenge og vist at han er flink til å skrive. At han har fått gitt ut denne historien, og fått vise til "alle" at han kan skrive, er fantastisk. Boken kom i posten på fredag, og i dag har jeg kost meg med historien om Gintaras.
Handlingen er i Litauen og vi får innblikk i hvordan det er å være homofil der. Vi får også  lære litt om at all innvandring fra Balkan ikke er arbeidsinnvandring, men kanskje også noen som trenger å reise for å være fri.
Dette er ikke en lettvint krim, det er en historie som får en til å tenke og kanskje den kan utvide horisonten til de fleste som får muligheten til å lese den.
Lykke til med salget Nicolai! Jeg håper mange vil spørre etter denne lille juvelen i sin lokale bokhandel.
Hvis bokhandlersjefer eller norsklærere jeg kjenner, har lyst å lese boken før de bestiller inn en hel haug, er det bare til å låne den av meg :)
Klikk her og les et kjempefint intervju med forfatteren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar