mandag 23. januar 2017

Bokbloggprisen 2017 - norske nye bøker jeg leser i år

Bøkene vi bokbloggere kan nominere til Bokbloggprisen 2017 skal være skrevet av en  norsk forfatter og utgitt i 2017. Vi nominerer 7 bøker i hver av de to klassene. Nominasjonen finner sted i begynnelsen av januar 2018 og utdeling av prisen foregår i Oslo i september samme år.

På denne siden samler jeg mine norske titler gjennom hele året, siden vil du finne igjen på høyre side i bloggen, hvis du lurer på hvordan jeg ligger an. Jeg linker til omtalene, og merker med terningkast, for å gjøre det lettere for meg selv når jeg skal nominere.

Klassen for romaner og krim:
  1. Aasvik, Therese - Noe skal skje - VigmostadBjørke - 4


Åpen klasse: (noveller, dikt, sakprosa, ungdom etc.)
  1. Gundersen, Eirin - Alt som ikke har blitt tjoret fast - Gyldendal - Dikt - 


3 kommentarer:

  1. Litt artig at vi har startet året med å lese de samme norske 2017 bøkene, og at vi er helt samstemte når det gjelder romanen.Spent på hva du syntes om Gundersen sin diktsamling.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er litt gøy. Tror jeg må prøve meg på diktsamlingen denne uken. Er spent på hvordan denne listen ser ut om noen måneder :)

      Slett
  2. Du verden - har du kommet til neste års Bokbloggerpris allerede - vi har da så vidt begynt på 2016-prisen.

    SvarSlett