mandag 28. april 2014

Mandagstema - blomstrende trær

Rododendron i full blomst

Det er Helene som innbyr til å dele fotografier, og hver mandag har hun et nytt tema. Anette lokket meg med, og siden jeg skulle til by`n i dag tok jeg fotoapparatet med meg, og knipset vilt. Det var ikke vanskelig å få øye på blomstrende trær i dag, for i Bergen er det full sommer.
Vil du være med å dele dine fineste bilder, kan du gå inn på Helenes blogg og delta derfra.

Noen som vet hvor dette treet står?
Bergen er rosa for tiden, jeg blir aldri lei av å se på disse trærne
Men der er litt hvit også
Syrinene blomstrer også allerede
Og hva er dette? Eple?
Det går i pastell rundt Lille Lungegårdsvann

10 kommentarer:

  1. Åhh, så många vackra blommande träd du hittat, härligt frodigt!

    SvarSlett
  2. Så vackra blommande träd du hittat! Och den första bilden ser ut som ett stort fluffigt rosa hjärta! :)

    SvarSlett
  3. Her på tundraen tar vi dånedimpen ;o)
    Jammen er det et langstrakt land vi bor i!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er forskjell på folk :) Det er utrolig sjelden vi har en så fin vår i Bergen, så jeg nyter det i fulle drag.

      Slett
  4. Nydelige bilder, og tipper det treet står i sandviken et sted...;) Men syrenene altså....må ut og sjekke at jeg ikke går glipp av dem....våren går altfor fort:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord. Jeg var også forbauset over at syrenene allerede var i blomstring. Treet sto i smauet rett nedenfor Marken :)

      Slett
  5. Utrolig vakre, tenk at syrinene blomstrer alt. Her på innlandet pleier de nesten aldri å blomstre til 17 mai, bare en sjelden gang!
    Ha en flott dag

    SvarSlett
  6. Så många fina blommande träd och buskar!

    SvarSlett
  7. How gorgeous all these beautiful flowers are!!! It's such a great time!!!
    Enjoy a wonderful dance into the May :)

    SvarSlett